خانم کارکوب
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۵۵,۰۰۰ تومان
رقعی
۲۴۰
۸
1402
۹۷۸۶۰۰۸۸۵۷۲۹۷

معرفی کتاب
کتاب خانم کارکوب، نوشتۀ رضیه غبیشی، روایت زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده است. خانم «زهرا کارکوب»، همسر رزمندۀ پاسدار، خداداد کارکوب، ‌و مادر سه شهید و دو جانباز است که با قلمی روان، خواننده را با حوادث و سختی‌های زندگی و صبر و فداکاری یک مادر شهید همراه می‌کند. رضیه غبیشی از نویسندگان حوزۀ دفاع مقدس و از جانبازان و همسر شهید است. این کتاب در پنج فصل به زندگی خانم زهرا کارکو می‌پردازد. ازجمله آثار فاخر او می‌توان به ملاصالح اشاره کرد.
گزیدۀ کتاب
تسبیح میان انگشتانم می‌چرخید و لب‌هایم می‌جنبید. صدای تلفن بلند شد. رؤیا گوشی را برداشت. نگاهی به من کرد و گفت: «یه آقایی می‌گه برای تکمیل فرم یارانه‌هاتون شب می‌آیم منزلتون.» با بی‌حالی گفتم: «بهش بگو بیاد.» شب از راه رسیده بود که زنگ در خانه به‌صدا در‌آمد. رؤیا دکمۀ آیفون را زد و به‌طرف در ورودی رفت. صدای خانم همسایه را شنیدم که با رؤیا احوال‌پرسی می‌کرد. سرم را به‌طرف در چرخاندم. خانم همسایه داخل آمد. با هیجان حرف می‌زد و ناگهان 
صدای همهمه در حیاط شنیدم. بلند شدم. حیاط پر از عکاس و فیلم‌بردار و محافظ شده بود. رؤیا ذوق‌زده و خوشحال جیغی کشید. به هول‌وولا افتاده بود. داخل آمد: «مامانی، آقا اومده. پاشو، آقا! آقا اومده.» به‌سمت حیاط اشاره می‌کرد. نمی‌دانستم خودم را آماده کنم یا اطرافم را جمع‌و‌جور کنم. آقا داخل حیاط آمده بود. چادر به‌سر کشیدم و در بالای پلۀ ورودی خانه ایستادم. از هیجان تمام تنم به‌رعشه افتاده بود. با صدایی که گریه و خنده قاطی بود، رو به آقا کردم: «گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم، چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی.»
 

کتب دیگر رضیه غبیشی
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید