تاثیر نگاه شهید

تاثیر نگاه شهید

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۳۵,۰۰۰ تومان
رقعی
۲۱۶
۶
1402
۹۷۸۶۲۲۲۸۵۰۳۱۹

معرفی کتاب تاثیر نگاه شهید 

کتاب تأثیر نگاه شهید، نوشتۀ مؤمن دانشگر و محسن حسن‌زاده، مجموعه‌ روایت‌هایی از اثرگذاری ویژۀ شهید مدافع ‌حرم، عباس دانشگر در رفتار و سبک ‌زندگی جوانان است. شهدای مدافع ‌حرم، موج جدیدی از اسلام‌خواهی را نه‌تنها در ایران، که در سراسر جهان اسلام ایجاد کرده‌اند. آن‌ها داشته‌های دفاع‌مقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهید عباس دانشگر یکی از شهدای مدافع ‌حرم دهه‌هفتادی است که روی نسل‌ جوان امروزی تأثیرگذاری ویژه‌ای داشته است. شهیدی که خود مصداق بارز تعبیر «جوان مؤمن انقلابی» در کلام مقام معظم رهبری شد.

این کتاب شامل هفت ‌بخش است و در هر بخش به خاطراتی که در رفتار و سبک ‌زندگی اشخاص بالاخص جوانان تأثیرگذاری نموده است می‌پردازد و در پایان، متن وصیت‌نامه، دل‌نوشته‌ها، یادداشت‌ها و نامه‌های این شهیدعزیز به نگارش در آمده است.

گزیدۀ متن

آخر من کجا و شهدا کجا! خجالت می‌کشم بخواهم مثل شهدا وصیت کنم. من ریزه‌خوار سفرۀ آنان هم نیستم. شهید شهادت را به چنگ می‌آورد، راه درازی را طی می‌کند تا به آن مقام می‌رسد؛ اما من چه؟! سیاهی گناه چهره‌ام را پوشانده و تنم را لخت و کسل کرده. حرکت جوهرۀ اصلی انسان است و گناه زنجیر. من سکون را دوست ندارم. عادت به سکون بلای بزرگ پیروان حق است. سکونم مرا بیچاره کرده. در این حرکت عالم به‌سمت معبود حقیقی، دست‌وپایم را اسیر خود کرده. انسان کر می‌شود، کور می‌شود، نفهم می‌شود، گنگ می‌شود و بازهم زندگی می‌کند.

بعد از مدتی مست می‌شود و عادت می‌کند به مستی و وای به حالمان اگر در مستی خوش بگذرانیم و درد نداشته باشیم. درد را انسان بی‌هوش نمی‌کِشد، انسانِ خواب نمی‌فهمد. درد را انسان باهوش و بیدار می‌فهمد. راستی! درد‌هایم کو؟ چرا من بی‌خیال شده‌ام؟ نکند بی‌هوشم؟ نکند خوابم؟ مثل آب خوردن چندین هزار مسلمان را کشتند و ما فقط آن را مخابره کردیم. قلب چند نفرمان به درد آمد؟ چند شب خواب از چشمانمان گریخت؟ آیا مست زندگی نیستیم؟

جهت تهیه کتاب تاثیر نگاه شهید و دیگر آثار نویسنده کلیک کنید.

بی‌نام
خیلی خوبه بخوانید این شهید جوان مومن انقلابی هست خیلی تاثیر گذار هس مم این شهید رو خیلی دوست دارمممم
کتب دیگر مومن دانشگر
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید