برایم حافظ بگیر

برایم حافظ بگیر

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۰۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۳۴۴
۳
1401
۹۷۸۶۲۲۶۶۰۹۳۷۱

مجموعه‌خاطرات سردار مدافع حرم؛ شهید حاج‌شعبان نصیری
کتاب برایم حافظ بگیر، نوشتۀ زینب سوداچی، مجموعه‌خاطرات سردار مدافع حرم، شهید حاج‌شعبان نصیری است. سردار حاج‌شعبان نصیری که از یادگارانِ هشت سال دفاع مقدس بود و سابقۀ حضور طولانی در سوریه داشت، به‌منظور دفاع از حرمین، عازم سوریه شد. وی در شبِ اول رمضان1438، در جبهۀ عراق و طی عملیات آزادسازی «موصل» به شهادت رسید. شهید نصیری در قرارگاه فوق‌سری نصرت نیز حضور مؤثری داشت و فعالیت‌های گوناگونی را در کنار فرماندهان این قرارگاه، ازجمله سردار محمد باقری و سردار شهید علی هاشمی، انجام می‌داد. پس از مدتی، به لشکر۹ بدر رفت. مدتی در این لشکر، به‌فرماندهی شهید اسماعیل دقایقی فعالیت کرد و با شهادت این سردار در عملیات کربلای۵، در جایگاه رییس ستاد این لشکر به‌فرماندهی حاج‌محمدرضا نقدی مشغول فعالیت شد. حاج‌شعبان نصیری با آغاز درگیری‌های سوریه و عراق راهی دمشق و حلب و کربلا و سامرا شد. او حضور مؤثری در سوریه داشت و رفاقت و نزدیکی‌اش به فرمانده دلاور نیروی قدس سپاه، سردار حاج‌قاسم سلیمانی باعث شده بود از مشورت‌های او در عرصه‌های مختلف استفاده کنند تا اینکه منطقۀ عمومی «تل عفر» در غرب موصل، و در شب اول ماه مبارک رمضان ۱۴۳۸ (حدود ساعت ۷ عصر جمعه ۵خرداد۱۳۹۶) به‌همراه جمعی از دوستانش در کمین تلۀ انفجاری داعش افتاد و به شهادت رسید.


گزیدۀ کتاب برایم حافظ بگیر
دو سال پیش، در مراسم چهلم سردار بی‌ادعا، شهید شعبان نصیری، حاج‌قاسم سلیمانی از این شهید عزیز این‌گونه یاد نمودند: «شهید نصیری از اولیای الهی بود که در جامعۀ ما مخفی ماند. او مثل شیشۀ عطر بزرگی بود که باید درِ آن برداشته می‌شد، تا جامعۀ ما عطر آن را استشمام کند و بشناسد خصوصیات چنین شهیدی را.»


برای تهیه کتاب «برایم حافظ بگیر» و سایر آثار نویسنده کلیک کنید.

بی‌نام
بااینکه به نسبت کتاب کم‌حجمی به حساب نمی‌آید اماخیلی زود تمام می‌شود. کتاب خرده‌روایت‌هایی ازشهید شعبان نصیری است. شهیدی که به نظرم شخصیت جالب ودوست داشتنی داشتند ویکی از معدودشهدایی ‌است که نکته‌های مفید زیادی می‌شود از نحوه زندگی ورفتارشان برداشت کرد. به خصوص عطش همیشگی‌شان برای کسب علم وبه روزرسانی دانسته‌هایی که داشتند، نگاه یکسان وبرابرنسبت به مردم وحتی جوامع غیرایرانی ودغدغه‌مندی جدی وواقعی ایشان نسبت به جوانان ونوجوانان وتلاش برای برطرف کردن مسائل ومشکلاتشان واقعا قابل تامل است.
کتب دیگر زینب سوداچی
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید