عارف 12 ساله
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۵۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۶۵
۳۹
1402
۹۷۸۶۲۲۶۶۰۹۰۰۵

عارفانۀ نوجوان شهید رضا پناهی به‌روایت مادر
کتاب عارف دوازده‌ساله، نوشتۀ سیدحسین موسوی، روایتی از مادر شهید نوجوان، رضا پناهی است. رضا در سال 1348 در شهرستان کرج متولد شد. در سن دوازده‌سالگی خانواده را راضی کرد تا به جبهه برود. پس از جلب رضایت پدر و مادرش، فرم تقاضای اعزام به جبهه را پر کرد، ولی به‌خاطر سن کم از رفتن او ممانعت شد. شناسنامه‌اش را دستکاری کرد تا توانست وارد جبهه شود. او در تاریخ ۲۷بهمن۱۳۶۱ در جبهۀ قصرشیرین به‌فیض شهادت نایل شد. رضا عاشق شهادت و خدا شده بود و شهادت را راه رسیدن به خدا می‌دانست. او رزمندۀ کوچکی بود که روح و فکری به‌بلندای آسمان داشت. رضا عارف دوازده‌ساله‌ای است که ابعاد مختلفی از زندگی حقیقی را بیان می‌کند.


گزیدۀ کتاب عارف12 ساله
در قسمتی از وصیت‌نامۀ صوتی شهید رضا پناهی آمده است: هدف من از رفتن به جبهه این است که اولاً به ندای «هل من ناصر ینصرنی» لبیک گفته باشیم و امام عزیز و اسلام را یاری کنیم و آن وظیفه‌ای را انجام دهیم که امام عزیزمان بار‌ها در پیام‌ها تکرار کرده: که «هرکس قدرت دارد واجب است به جبهه برود» و من می‌روم تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به‌یاری رزمندگان، تمام ملت‌ها از زیر سلطۀ [ظالمان] آزاد شوند.

برای تهیه کتاب عارف12ساله و سایر آثار نویسنده، کلیک کنید.

بی‌نام
بسیار کتاب کوتاه تاثیرگذار و‌پند اموزی بود بچه‌های ۱۲ ساله الان که مشغول بازی و سرگرمی هستن کجا و این بزرگ مرد کوچک کجا!
بی‌نام
عالی
کتب دیگر سیدحسین موسوی
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید