تاریخ مستطاب آمریکا

تاریخ مستطاب آمریکا

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۵۵,۰۰۰ تومان
خشتی
۲۴۰
۵۰
1402
۹۷۸۶۰۰۸۸۵۷۴۵۷

معرفی کتاب

کتاب تاریخ مستطاب آمریکا، نوشتۀ محمدصادق کوشکی، دربارۀ نقد سیاست‌های کشوری استعمارگر چون آمریکا، به‌زبان طنز و در قالب کاریکاتور است.

نویسنده در این کتاب در سه فصل به موضوعاتی چون تأسیس آمریکا و فضای داخلی آن، سیاست‌های آمریکا در عرصۀ بین‌المللی، و سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، با زبانی طنز به روایت تاریخ آمریکا می‌پردازد و در کنار آن در هر بخش از کتاب، کاریکاتورهای کشیده‌شده توسط مازیار بیژنی نیز استفاده شده است.

گزیدۀ متن

تاریخ ایالات متحدۀ آمریکا خیلی جدی است. آن‌قدر جدی که حتی بخش‌ها و قسمت‌های شوخی آن هم جدی است! (تعجب نکنید. آن‌هایی که تاریخ را می‌شناسند، می‌دانند قسمت‌هایی از تاریخِ هر جایی شوخی است. یعنی همه‌جای یک تاریخ نمی‌تواند جدی باشد. مثلاً ساختن مناره با کلۀ مردم کرمان توسط آقامحمدخان قاجار به‌نظر شما شوخی نیست؟) و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی کار ساده‌ای نیست. آمریکایی‌ها برخلاف ظاهرشان، بیش از حدِ مجاز جدی‌اند! هدف کتاب آموزش تاریخ نیست، بلکه روایت آن است. به همین دلیل، هرچه در این کتاب می‌خوانید «مستند» است. یعنی منابع و اسنادش موجود است. هیچ مطلبی بدون سند نیامده؛ اما راست و دروغش گردن ما نیست. گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آن‌ها در انتهای هر مطلب آمده. آن‌هایی که حال‌وحوصلۀ تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آن‌هایی که بی‌حال‌و‌حوصله‌اند به ما اعتماد کنند!

جهت تهیه کتاب تاریخ مستطاب و دیگر آثار نویسنده کلیک کنید 

کتب دیگر محمدصادق کوشکی
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید