از مشهد تا ژوهانسبورگ

از مشهد تا ژوهانسبورگ

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۲۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۳۰۴
۲
1398
۹۷۸۶۰۰۸۸۵۷۲۵۹

روایت زندگی و زمانۀ سیدعبدالله حسینی
کتاب از مشهد تا ژوهانسبورگ، نوشتۀ حسین قرایی، روایت زندگی و زمانۀ سیدعبدالله حسینی است. سیدعبدالله متولد سال 1343 در مشهد است. از سال 1356 در حوزۀ علمیۀ مشهد مشغول تحصیل شد و با شرکت در اولین همایش سراسری شعر دانشجویان، که طلاب نیز در آن شرکت داشتند، به جمع شاعران انقلاب پیوست. 
حسینی شاعر روحانی نام‌آشنایی است که می‌توان گفت یکی از پرچمداران شعر حوزه در بعد از انقلاب است. جلساتی که او در حوزۀ هنری مشهد در دهۀ شصت پایه‌گذاری کرد، به‌همراه غزل‌ها و چهارپاره‌های زیبا و طلبه‌گونش، مثال‌زدنی است. وی چندین سال است که به‌‌عنوان مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی به تبلیغ و تدریس در خارج از کشور اشتغال دارد؛ این کتاب ماحصل پنج سال تلاش نویسنده است که جمع‌آوری شده است. ازجمله آثار نویسنده می‌توان به حوالی روشن صدا، از سناباد شعر، همسایۀ سدر و همسفر رود و... اشاره کرد.
گزیدۀ متن
آقای توسلی به امام گفت که ایشان همان جوانی است که چند ماه قبل شعر مکه را سروده بود. بعد امام عمامه را از من گرفت و بر سرم قرار داد. امام یک فشاری هم بر آن وارد کردند که گوش‌هایم تا وسط داخل عمامه رفت. بعد با همان حالت گریه و اشکی که بر من غلبه کرده بود، به ایشان عرض کردم که توصیه‌ای بفرمایید. امام پس از چند ثانیه مکث و تفکر سرشان را بلند کردند و با صدای عجیب و بسیار تأثیرگذاری که هنوز روی من تأثیرگذار است، فرمودند: «این سؤالی که شما کردید، شخصی نیز از امام ‌باقر(ع) پرسید و من عین جواب امام‌ باقر(ع) را برای شما می‌گویم: ‹مَن عَمِلَ بما عَلِمَ عَلَّمَهُ اللهُ ما لَم یَعلَمْ›؛ کسی که به آنچه که می‌داند عمل کند، خداوند آنچه را که نمی‌داند به او خواهد آموخت.»

برای تهیه کتاب از مشهد تا ژوهانسبرگ و سایر کتب نویسنده کلیک کنید.

کتب دیگر حسین قرایی
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید