غواص دریا دل
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۷۰,۰۰۰ تومان
رقعی -شمیز
۲۱۶
۲
1401
۹۷۸۶۰۰۸۸۵۷۴۱۹

نیم‌نگاهی به زندگی شهید محمدعلی معصومیان
کتاب غواص دریادل، نوشتۀ مصیب معصومیان، دربارۀ نیم‌نگاهی به زندگی شهید محمدعلی معصومیان است. محمدعلی در سال ۱۳۶۶ در روستای بیشه‌سر بابل به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان بهشت‌آیین زادگاهش به پایان رساند و در مدرسۀ راهنمایی روستای آغوزبن ادامه‌تحصیل داد. محمدعلی در این دوران که مصادف با پیروزی انقلاب بود، نتوانست مقطع راهنمایی را به پایان برساند؛ اما بعد‌ها در جبهه تا سوم راهنمایی تحصیل کرد. در همین زمان، مدتی را نیز در حوزۀ علمیه خاتم‌الانبیا‌ی بابل تحصیل کرد. او پس از شرکت در عملیات قدس۱، قدس۲ و والفجر۸ به‌عنوان غواص، در عملیات صاحب‌الزمان مجروح شد و بالاخره در عملیات کربلای۴ که بار دیگر سمت غواصی را عهده‌دار بود، بعد از رزم سنگین به شهادت رسید. پیکر او پس از یازده سال در گلزار شهدای بیشه‌سر به خاک سپرده شد.ازجمله آثار نویسنده می‌توان به هفت روز دیگر، تعزیۀ دریا، خداحافظ دنیا، شهید عزیز و... اشاره کرد.


گزیدۀ متن کتاب غواص دریادل
محمدعلی شده بود امین نوجوانان و جوانان و خیلی از بزرگ‌ترها. هرکسی با هر مشکلی می‌رفت پیش او، دریغ نمی‌کرد. هرچقدر از دستش برمی‌آمد انجام می‌داد. از همۀ توانایی‌هایش برای رفع مشکلات مردم استفاده می‌کرد. شده بود چهرۀ هنری. گروه تئاتر تشکیل داد، نمایش‌نامه می‌نوشت. مضمون بیشتر آثارش هم در رابطه با شاه و مبارزه با طاغوت بود. ایستادگی در برابر خان‌های زورگو و بی‌رحم، زحمت و سخت‌کوشی، مردم و آزاری که در دورۀ شاه دیده‌اند و... بازیگر هم بود، نقش مثبت بازی می‌کرد. خوب حس می‌گرفت. اجرایش از همۀ بازیگرها سرتر و بهتر بود!

برای تهیه کتاب غواص دریادل و سایر آثار نویسنده، کلیک کنید.

بی‌نام
از روایت های اخلاقی و معنوی شهدا این کتاب یکی از بهترین هاست که درپایان خلوص و معنویت غواصان شهید را بیان می کند و با شهادت مظلومانه شان در عملیات کربلای ۴ به اوج می رسد
کتب دیگر مصیب معصومیان
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید