دلاوران عالی قاپو

دلاوران عالی قاپو

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۴۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۲۴۰
۱
1400
۹۷۸۶۰۰۹۳۸۵۱۴۰

داستانی تاریخی و جذاب از تاریخ دلاوری‌های مردم ایران
کتاب دلاوران عالی‌قاپو، نوشتۀ بهزاد دانشگر، داستانی تاریخی و جذاب از تاریخ دلاوری‌های مردم ایران است. این روز‌ها بیشتر جوانان و نوجوانان مشتری پروپاقرص سریال‌های تاریخی کره‌ای یا انیمیشن‌های تاریخی‌اند. آن‌ها به‌واسطۀ این داستان‌ها با تاریخ کشور‌ها و فرهنگ‌های دیگر احساس همدلی می‌کنند؛ درحالی‌که از تاریخ درخشان خودشان بی‌خبرند. یکی از درخشان‌ترین و طلایی‌ترین دوره‌های تاریخی ایران، دورۀ صفویه است و دورۀ حاکمیت شاه‌عباس ‌دوم. روزگاری که معماری، فلسفه و هنر ایرانی در یکی از درخشان‌ترین روز‌های خودش بود و کاخ عالی‌قاپو به‌عنوان یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های روزگار خودش داشت قد می‌کشید. بهزاد دانشگر به‌وسیلۀ یک داستان پر از حادثه و کشمکش، مخاطب را به آن روزگار می‌برد. داستان دربارۀ جوانی است از کاشان که برای یافتن نامزد دزدیده‌شده‌اش به اصفهان سفر می‌کند تا او را بیابد، یا از کسانی که او را دزدیده‌اند انتقام بگیرد. او در این مسیر باید راهی پیدا کند تا به درون حرم‌سرای شاه‌عباس ‌دوم نفوذ کند. خواندن کتاب‌های تاریخی به حفظ حافظۀ ‌تاریخی ایرانی‌ها کمک می‌کند و آن‌ها را با تاریخ و اتفاقات زندگی گذشتگانشان آشنا می‌کند. کتاب دلاوران عالی‌قاپو ترکیبی از تاریخ و داستان است که نوجوانان هم می‌توانند از آن لذت ببرند.


گزیدۀ متن کتاب دلاوران عالی قاپو
یکی از چیز‌های دیگری که همه آن روز‌ها و تمرین‌ها جلوی چشمم بود، چشم‌های گریان شیرین بود. در روزی که خبر مرگ بابا و ننۀ مرا آوردند، چشم‌های گریان شیرین دیگر هیچ‌وقت یادم نرفت؛ حتی بعد‌ها که بزرگ‌تر شدیم و شیرین دیگر از من رو می‌گرفت. به نامردی برده‌اند‌ش. باید پیدایش کنم. یا پیدایش می‌کنم یا انتقامش را می‌گیرم. دوباره برگشتم طرف جادۀ اصفهان. گرگین‌خان که هیچ، حتی اگر سنگ هم از آسمان می‌بارید، باید می‌رفتم اصفهان تا یک ردّی از شیرین پیدا کنم...


برای تهیه دلاوران عالی قاپو و سایر آثار نویسنده، کلیک نمایید.

بی‌نام
کتاب جذابی بود. حال و هوای اصفهان قدیم را جالب ترسیم کرده . یه سفر جذاب در زمان داشتم با این کتاب . سفر به دوران شاه عباس دوم. چون اصفهانی هستم خیلی به دلم نشست. به ریزه کاریها هم توجه شده مثلا از مادربزرگم شنیده بودم که قدیم انقدر برف میومده که کلبه درست میکردیم . این تصویر ذهنی ام را در این کتاب دیدم و لذت بردم.
کتب دیگر بهزاد دانشگر
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید