شهید مهدی زین الدین
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۳۰,۰۰۰ تومان
پالتویی
۸۳
۱
1402
۹۷۸۶۰۰۸۲۰۰۳۰۷

معرفی:

کتاب «شهید مهدی زین‌الدین» از مجموعه کتاب‌های معراجی‌ها در قطع پالتویی است که در حجمی بسیار کم، ما را با این شهید عزیز آشنا می‌کند. 

مهدی سال ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد و به خاطر تبعید پدرش به خرم‌آباد، آن‌ها هم برای ادامه زندگی به خرم‌آباد رفتند. در همان زمان آیت‌الله مدنی هم به خرم‌آباد تبعید شده بود. آشنایی با آیت‌الله مدنی فرصت مناسبی بود تا مهدی زین‌الدین همان‌طور که در درس و مدرسه نخبه بود، در اخلاق هم سرآمد همه باشد. شناخت سیاست و مبارزه علیه رژیم پهلوی را هم از آیت‌الله مدنی یاد گرفت. رژیم همه بچه‌های دبیرستانی را مجبور می‌کرد تا عضو حزب رستاخیز شوند. دو نفر در خرم‌آباد این کار را قبول نکردند که یکی از آن‌ها مهدی زین‌الدین بود. همین کار باعث شد تا او هم از مدرسه اخراج شود. بعد از مدتی به‌همراه خانواده ساکن قم شد. پدرش به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی روانه زندان شد. مهدی در کنکور شرکت کرد و با رتبه چهار در دانشگاه شیراز و رشته پزشکی قبول شد. اما انصراف داد و گفت مغازه پدرم سنگر انقلاب است و مغازه پدرش را سرپا نگه داشت.
بعد از انقلاب وارد جهاد سازندگی و سپاه شد. با شروع غائله کردستان، به کردستان رفت و بعد از برگشت در ۲۰ سالگی مسئول اطلاعات سپاه قم شد. در عملیات بیت‌المقدس مسئولیت اطلاعات - عملیات قرارگاه نصر را برعهده گرفت و در عملیات رمضان به‌عنوان فرمانده تیپ علی‌بن ابیطالب(ع) - که بعد‌ها به لشکر تبدیل شد - انتخاب شد.در ۲۷ آبان سال ۱۳۶۳ مهدی زین‌الدین به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ ۲ لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از باختران به سمت سردشت حرکت می‌کنند و توسط عناصر ضد انقلاب به شهادت می‌رسند.
 

کتب دیگر اعضاء موسسه شهیدکاظمی
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید