جهاد تبیین
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۳۸۳
۲۲
1402
۹۷۸۶۲۲۷۴۹۱۴۳۲

معرفی کتاب جهاد تبیین
کتاب «جهاد تبیین» در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) و گردآوری این اثر را حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی به‌عهده داشته است. «جهاد تبیین» موضوعی است که در بیانات حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. ایشان «جهاد تبیین» را یک فریضه‌ٔ قطعی و فوری می‌دانند و در این عرصه، هر کسی که می‌تواند باید اقدام کند و سکوت در برابر تحریفات جایز نیست.

درباره کتاب جهاد تبیین
این کتاب در پنج فصل با عناوین و موضوعات زیر تدوین شده است:

فصل اول: کلیات؛ به تعریف جهاد و جهاد تبیین و همچنین فواید و آثار تبیین و مطالبی از این دست، پرداخته است.

فصل دوم: الزامات جهاد تبیین؛ به سیاست‌ها و بایدها و نبایدهای این فریضه اختصاص دارد.

فصل سوم: روش‌ها و انحاء؛ مربوط به برخی از روش‌هایی است که در بیانات رهبر انقلاب، به آن اشاره شده است.

فصل چهارم: موضوعات نیازمند تبیین؛ در بیانات رهبر، موضوعاتی مورد مطالبه قرار گرفته است که مجاهدان این عرصه لازم است تبیین این موضوعات را در اولویّت قرار دهند و در این فصل به بیش از سی مورد از این موارد، پرداخته شده است.

فصل پنجم: وظایف اقشار خاص؛ به وظایف اقشار و نهادهای مختلف در این زمینه اختصاص یافته است.

گزیده کتاب:
در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تاثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتن افکار و رها‌کردن اذهان مردم و به‌خصوص جوان‌ها، «جهاد تبیین» خنثی‌کنندهٔ این توطئهٔ دشمن و این حرکت دشمن است.

هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید… و می‌توانید در این زمینه به‌معنای واقعی کلمه جهاد کنید.

 

کتب دیگر امام خامنه ای
کتب دیگر انتشارات انقلاب اسلامی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید