عقیق
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۸۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۲۷۲
۱۰
1402
۹۷۸۶۰۰۸۸۵۷۲۸۰

زندگی داستانی شهید حسین خرازی 
کتاب عقیق، نوشتۀ نصرت‌الله محمودزاده، دربارۀ زندگی داستانی شهید حسین خرازی است. در غائلۀ کردستان، بعد از رشادت‌هایی که در زمینۀ آزاد کردن شهر سنندج از خود نشان داد، به سمت فرماندهی گردان ضربت درآمد و پس از یک سال خدمت صادقانه در کردستان، راهی خط مقدم جنوب کشور شد. پس از عملیات پیروزمندانۀ طریق‌القدس بود که تیپ امام‌حسین(ع) رسمیت یافت. حاج‌حسین در سمت فرماندهی، رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد. در عملیات کربلای5 سال 1365 با خمپاره‌ای که در نزدیکی‌اش منفجر شد، روح عاشورایی او به ملکوت اعلی پرواز کرد.
ازجمله آثار نویسنده می‌توان به بستر آرام هور، جادۀ بهشتیان و... اشاره کرد. این کتاب برگزیدۀ سومین دورۀ کتاب سال دفاع مقدس است.


گزیدۀ کتاب عقیق
عملیات والفجر مقدماتی تعیین‌کننده بود. دشمن در منطقه حضور فعال داشت. عبور از دل رمل‌های جنوب و غرب بستان بزرگ‌ترین مانع به حساب می‌آمد. منطقۀ فکه با انبوهی از لشکرهای سپاه و ارتش مواجه شد. حسین تعدادی از فرماندهان لشکر را فراخواند. عملیات که شروع شد، لشکر در وهلۀ اول با مشکل روبه‌رو شدند. حسین نگران عملیات بود که پشت بی‌سیم خبر شهادت حبیب‌اللهی را به او دادند. به حبیب‌اللهی عشق می‌ورزید. خواست لشکر فرماندهان را ترک کند. ردانی‌پور بلند شد که مانعش شود، حسین گفت: «می‌دانی حبیب‌اللهی را از دست دادن یعنی چه؟» ردانی‌پور با حالتی جدی گفت: «شما فرمانده لشکر نیستید، یک سپاه در اختیار شماست.» «من سپاه را هم در خط مقدم فرماندهی خواهم کرد.» ردانی‌پور ساکت شد. گذاشت حسین برود. 

برای تهیه کتاب عقیق و سایر آثار نویسنده، کلیک کنید.

کتب دیگر نصرت الله محمودزاده
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید