تبیین با تبیان
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۲۲۵,۰۰۰ تومان
رقعی
۴۰۸
۱
1403
۹۷۸۹۶۵۱۱۴۹۲۱۴

معرفی:

جهاد تبیین یکی از مهم ترین دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در سال های اخیر است. ایشان از نیروهای انقلابی و وفادار به آرمان های این نظام درخواست داشتند نسبت به زمانه و مسائل روز آگاهی پیدا کنند و این آگاهی خود را در جامعه نشر دهند. هجمه همه جانبه دشمن به ارزش ها و باورهای مردم این سرزمین باعث شده تا مبارزه با بلندگوی قوی رسانه ای یک جهاد همگانی و خستگی ناپذیر را طلب می کند. در مقابل دروغ ها و تهمت هایی که جبهه کفر به این نظام مقدس می زند لازم است که تمام حق جویان به پاسخ شبهات و ادله ای محکم برای دفاع از موازین خود مجهز شوند.

استاد سیدمحمدحسین راجی از جمله پرچمداران حرکت تبیینی در این سال ها بوده اند. ایشان در کتاب «تبیین با تبیان» با رویکری جدید به فریضه جهاد تبیین پرداخته اند. در این کتاب با محور قرار دادن آیات قرآن کریم تلاش شده است به برخی از سوالات و شبهاتی که در فضای روز جامعه مطرح است پاسخ گویند. این کتاب مشتمل بر سی فصل است و هر فصل یک آیه از یک جزء قرآن را محور قرار داده است و استاد پس از توضیح مختصری در مورد مفهوم و مقصود آیه و شرح حوادث تاریخی مرتبط با آن تلاش کرده اند با بیانی روان مسئله ای از مسائل روز که مرتبط با موضوع آیه نیز هست را پاسخ گویند. در ضمن بسیاری از شرح آیات و رفع شبهات خاطرات مستند و همچنین آمارهای جهانی ارائه می شود تا مخاطب به سخن گوینده اعتماد کامل پیدا کند و همچنین ادعای نویسنده را همراه با دلایلی عقلانی بپذیرد. مطالعه این کتاب هم به دانش قرآنی خوانندگان می افزاید و هم سبب می شود ایشان بتوانند به خوبی ارتباط میان آیات قرآن و اتفاقات روز را به خوبی درک کنند و راهنمایی قرآن در مسیر زندگی را به شیوه ای جدید بیاموزند.

گزیده متن:

قرآن کتاب تبیین است تبیین قرآن به معنای آن است که خود نه تنها روشن و آشکار است بلکه میتواند امور دیگر را روشن کند و از تاریکی ناشناختگی و به آمیختگی غیر قابل شناخت بیرون آورد از همین رو خدا در توصیف قرآن می فرماید:«نَزَلْنَا عَلَیْکَ الْکِتاب تبیاناً لِکُلِّ شَیْءٍ» ما بر تو کتاب را فرو فرستادیم که تبیان و روشنگر هر چیزی است. پس روشن است که انسان موحد و قرآنی نه تنها خود اهل تدبر در قرآن است بلکه آیات و معارف قرآن را برای دیگران «تبیین میکند. تبیین معارف و حقایق وظیفه دائمی اولیاء و بزرگان بوده است و امروزه با هجمه غیرقابل توصیف دشمن «تبیین» اهمیت و فوریتی ویژه پیدا کرده است. پس بجاست که آیات قرآن با رویکرد سوالات امروزی مخاطبان و مقابله با حیله‌های دشمن تبیین شود و کتاب حاضر با چنین هدفی جمع‌آوری و تدوین شده است.

کتب دیگر سید محمد حسین راجی
کتب دیگر انتشارات سایر ناشرین
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید