شش محور جهاد تبیین

شش محور جهاد تبیین

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۸۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۱۴۰
۲
1403
۹۷۸۶۲۲۹۳۵۰۰۳۴

معرفی کتاب شش محور جهاد تبیین

استاد سیدمحمدحسین راجی از جمله نویسندگان و محققانی است که در چندین سال اخیر با پژوهش در مورد حوادث تاریخی دوره پهلوی و بررسی آماری اتفاقات بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از سوالات و شبهات نسل جوان را پاسخ داده اند. ایشان نشان داده اند چه مقدار فضای رسانه ای و فکری جامعه ایران غبارآلود و شبهه است و بسیاری از مردم نسبت به پیشرفت های چشمگیری که در این سال ها انجام شده است غافل اند و از آن سو بسیاری از رسان های معاند در تلاش هستند که تا وجهه کثیف و پلید حکومت های پیشین را تطهیر نمایند.

کتاب «شش محور جهاد تبیین» از جمله جدیدترین آثار استاد راجی به خود مساله جهاد تبیین می پردازد. این کلیدواژه که در سال های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری چندین بار تکرار شده است یکی از دغدغه ها و مسائلی است که نیروهای انقلابی باید در پی تحقق آن باشند. اما انجام این فریضه سیاسی و ملی مستلزم این است که جهادگر با مفهوم جهاد تبیین و محورهای آن آشنایی داشته باشد و بداند در چه زمینه هایی باید به تبیین مسائل بپردازد و بر روی چه موضوعاتی باید دست بگذارد. این کتاب را می توان درسنامه ای برای تمام مبلغان و فعالان فرهنگی دانست که دل در گرو این نظام دارند و می خواهند برای اعتلای این پرچم مقدس جهاد فرهنگی انجام دهند.

کتاب «شش محور جهاد تبیین» ابتدا اهمیت جهاد تبیین و تکنیک‌های جهاد تبیین را بیان می‌کند و در ادامه در شش فصل به مباحثی پرداخته شده است که خوانندگان در هنگام جهاد تبیین به آن نیاز دارند.

۱- آرمان ها، اصول، مبانی اصلی و بیّنات انقلاب

۲- مقابله با تطهیر پهلوی

۳- ریشه مشکلات کشور

۴- دستاوردهای کشور

۵- ارائه تصویر واقعی از دنیا

۶ – دشمن شناسی و بازنمایی چهره آمریکا

گزیده کتاب:

موتور پیشران حرکت علمی کشور در دو دهه گذشته با محوریت قرار دادن پژوهش با سرعت بسیار بالایی به حرکت درآمده است بنابر گزارش پایگاه علمی نیوساینتیست، ایران در سال ۲۰۱۰ بیشترین سرعت رشد را در زمینه تولیدات علمی در میان تمامی کشورهای جهان از آن خود کرد. طبق این گزارش براساس اطلاعات پایگاه علمی کلاریویت آنالیتیکس یا ISI سرعت رشد علمی ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی بوده است. سهم ایران از تولید علم دنیا نیز از ۰۰۷ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۲ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است؛ یعنی اکنون سهم ما از تولید علم ،جهان نزدیک به ۲ برابر سهم ما از جمعیت دنیاست.

 

کتب دیگر سید محمد حسین راجی
کتب دیگر انتشارات سایر ناشرین
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید