سایه روشن
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۰۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۱۰۸
۳
1402
۹۷۸۶۲۲۹۳۵۰۰۴۱

کتاب سایه روشن/ 100 داستان پر جاذبه از حاکمان و رهبران 100 ساله ایران

کتاب سایه روشن؛ به بیان خصایل و ویژگی های شاهان پهلوی و امام خمینی و امام خامنه ای می پردازد.یکی از مباحثی که در جامعه مطرح است مقایسه پهلوی و جمهوری اسلامی می باشد و در امتداد همین مقایسه کردن گاهی سخن از شاهان پهلوی و امامین انقلاب می شود. از همین رو کتاب سایه روشن با بیان ۲۵ داستان از زندگی آنان سعی نموده است نمای روشنی از مدل رفتاری و شخصیتی برای خواننده به تصویر بکشد.

کتاب «سایه روشن» نوشته استاد سیدمحمدحسین راجی نویسنده کتاب صعود چهل ساله است که در این اثر نیز مرور تاریخ معاصر ایران محور اصلی کتاب است. در این کتاب نویسنده تلاش کرده با استناد به منابع بی طرف تفاوت رویکرد و روحیات رهبران حکومت پهلوی را با رهبران جمهوری مورد مقایسه قرار دهد. در دوره ای که رسانه های معاند با بمباران فرهنگی این تصور غلط را در ذهن جوانان جاانداخته اند که رهبران پهلوی انسان های شریف و خدومی بوده اند. استاد راجی به خوبی نشان داده اند چه انسان های ظالم و پلیدی بر گرده این کشور عزیز نشسته بودند و مردم مظلوم ایران چگونه با بذل خون خود مسیر را برای رهبری و زعامت امام خمینی و آیت الله رهبری هموار نمودند. دو رهبری که زمینه ساز استقلال و عزتمندی ایران در منطقه و جهان شدند. سایه روشن با زبان داستان روایتگر صد ماجرا از رهبران دیروز و امروز ایران است. در بخش سایه با سیاهی حکومت پهلوی روبرو هستیم و در بخش روشن شاهد اخلاق انسانی و اسلامی رهبران انقلاب اسلامی هستیم.

گزیده کتاب:

مرگ بر دیکتاتور درود بر رضا شاه؛ این شعار یکی از شعارهایی بود که در سال ۱۴۰۱ بارها توسط برخی از دانش آموزان و دانشجویان به گوش رسید و نشان دهنده آن بود که نسل جدید نه شناختی از حاکمان پهلوی دارد و نه شناختی از رهبران جمهوری اسلامی به همین جهت نگارش کتاب «سایه روشن» که ۲۵ تفاوت از رهبران ۱۰۰ ساله ایران است، انجام شد. البته فهرست تفاوت‌ها بسیار بیش از این مقدار است که شاید در فرصت‌های بعد ادامه آن نگاشته شود. این کتاب علی رغم میل باطنی و یا خجالتی وصف ناشدنی نگاشته شده که انسان را ذره ای با درد امیرالمومنین(ع) آشنا می‌کند که می فرمود:

«الدَّهْرُ انْزَلَنِی ثُمَّ انْزَلَنِی، ثم انْزَلَنِی حَتَّى یُقال معاویة وَ عَلى!؟: روزگار، مرتبه مرا پایین آورد، پایین آورد، پایین آورد به حدی که می گفتند: معاویه و على.»

کتب دیگر سید محمد حسین راجی
کتب دیگر انتشارات سایر ناشرین
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید