شهاب دین
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۱۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۲۱۶
۳
1402
۹۷۸۶۲۲۲۸۵۱۲۹۳

برش‌هایی از زندگانی آیت‌الله سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی
نویسنده سعی دارد با قلمی ساده و به دور از تکلف، وقایع مهم زندگی آیت‌الله مرعشی را در قالب داستان به تصویر بکشد. این کتاب روایتی داستانی از زندگی این مرد بزرگ است؛ از سفرهایی که به کربلا، نجف، سامرا، تبریز و تهران و قم داشته است تا تشرفاتش به محضر امام زمان(عج).

برش از کتاب«شهاب دین» 
زمستان شده بود؛ کنار آبگیری در اطراف نجف نشسته بود. قیل‌و‌قال پرندگان مهاجر، سرمای هوا را از یادش می‌برد. آمده بود پی جمع کردن چوب برای سوزاندن. غیر از شاخه‌های خشکیدۀ نخل چیزی پیدا نکرد. می‌دانست سوزاندن آن‌ها گرما ندارد. حاصل سوزاندن شاخه‌های نخل فقط دود است. چند روز بود سرما تحمل‌ناپذیر شده بود و در حجره نه نفتی داشت و نه زغالی. دست‌خالی از کنار آبگیر برگشت. سر راه به وادی‌السلام رفت و بر مزار پدر و مادر فاتحه خواند و از آن‌ها خواست گشایشی در کارش ایجاد کنند. وارد بازار شدند. زنان عرب که از روستاها و بادیه های اطراف نجف می آمدند، نان و کره و سرشیر را در سبدهای حصیری روی سرشان گذاشته بودند. بساط فروش شان را در کنار دکان ها پهن می کردند. هر چند دقیقه یک بار آشنایی شمس الدین را می دید و دست بر سینه سلام می داد. شهاب الدین پشت سر پدرش راه می رفت و به نغمه بلبل ها و کوکوی فاخته ها گوش می داد. بی بی گفته بود پرنده ها ذکر می گویند. شهاب در پی کشف ذکر پرنده ها بود.

برای تهیه کتاب شهاب دین و سایر آثار نویسنده، کلیک کنید.

بی‌نام
کتاب بسیار زیبا و متن روان و جذاب واقعا لذت بردم
بی‌نام
کتاب بسیار زیبا و متن روان و جذاب واقعا لذت بردم
بی‌نام
﷽ گاهی اوقات وقتی کتابی را دست میگیرم با خودم می‌گویم کاش میشد در دوران کتاب زندگی کرد،مثلا شما فکر کن عصر یک روز بهاری در کوچه ای قدم میزنی که رو‌ به حرم مولاست وکنار شیخ شهاب ‌الدین به حرم میرسی. شهاب‌دین داستان زندگی مردی‌ست بزرگ که الان در شهر مقدس قم در بین آنچه دوست داشت دفن شد!در بین کتاب‌هایش... روایت زندگی آیت اله شیخ شهاب الدین مرعشی نجفی از آخرین نماز صبحش در حرم شروع می‌شود و درادامه به همه اتفاقات‌زندگی ایشان سری می‌زند،کتابی جذاب که خواندنش کمتر از سه ساعت وقت لازم دارد اما با زندگی کسی آشنا می‌شوید که نمونه ندارد و می‌تواند راه و رسم زندگی را یادمان دهد.
کتب دیگر زهرا باقری
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید