داداش ابراهیم

داداش ابراهیم

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۴۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۴۸
۴
1402
۹۷۸۶۲۲۶۷۴۵۸۴۰

کتاب داداش ابراهیم:

کتاب داداش ابراهیم، کتابی با روایت‌ها و داستان‌های کوتاه در وصف زندگی شهید ابراهیم هادی است. این شهید بزرگوار یکی از شهیدان 8 سال دفاع مقدس است که اسطوره اخلاق و ایمان بود. صفات خوب دیگر این شهید مانند قدرت بدنی، شوخ‌طبعی، علاقه به یادگیری در کنار ایمان این شخصیت، ایشان را به یکی از الگوهای مناسب برای کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است. وجود الگوهای مناسب در زندگی هر فردی تاثیر بسزایی در رشد روحی و روانی آن‌ها دارد. شهدا یکی از بهترین الگوهایی هستند که ما می‌توانیم در زندگی از راه و منش آن‌ها استفاده کنیم.

گزیده کتاب:

با دوستش سوار بر موتور به خانه برمی گشت. همین طور که با او حرف می زد، اطراف را هم نگاه می کرد. پیرمردی با خانواده اش کنار خیابان ایستاده بود. جلوی آنها دست تکان داد. آدرس جایی را پرسید. بعد هم شروع کرد به درددل کردن. به قیافه اش نمی خورد معتاد یا گدا باشد.

ابراهیم پیاده شد و با دقت جیب هایش را گشت، اما پولی همراهش نداشت. گفت: «امیر، چیزی همراهت نداری؟» امیر هم پولی همراهش نبود. با اصرار ابراهیم، امیر دوباره جیب هایش را گشت اما متاسفانه پول همراهش نبود. از پیرمرد عذرخواهی کردند و راه افتادند.

وسط راه ابراهیم اشک می ریخت. امیر که از آینه ی موتور اشک های ابراهیم را میدید پرسید: «ابراهیم جان داری گریه میکنی ؟» گفت: «ما نتوانستیم به یک انسان نیازمند کمک کنیم.» امیر گفت: «پول نداشتیم، اینکه گناه ندارد.» گفت:«می دانم، اما خیلی دلم برای پیرمرد سوخت. نتوانستیم کمکش کنیم.» از همانجا تصمیم گرفت دیگر بدون پول بیرون نیاید تا هیچ وقت این ماجرا تکرار نشود.

کتب دیگر محمدعلی جابری
کتب دیگر انتشارات کتابک
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید