آغازی بر یک پایان

آغازی بر یک پایان

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۹۲,۰۰۰ تومان
رقعی
۱۸۴
۱۲
1402
۹۷۸۶۰۰۹۱۷۶۸۳۰

معرفی:

«آغازی بر یک پایان» کتاب ششم از مجموعه آثار شهید مرتضی آوینی است. این کتاب مجموعه ای از مقالات نگارنده است که بیش تر وجهه ی نظر اعتقادی و سیاسی او را نشان می دهد و در چهار بخش تنظیم شده است. بخش اول حاوی نوشته هایی در سوگ حضرت امام خمینی (ره) و تبیین جایگاه ایشان در «تاریخ حیات باطنی انسان» است. بخش دوم مقالاتی درباره مبانی حکومت دینی و نظام ولایت فقیه، خصوصاً در تقابل سیاسی غالب در عالم متجدد و غربی را در بر می گیرد. بخش سوم کتاب به فاجعه نسل کشی مسلمانان در بوسنی اختصاص دارد و تشکیل
«امت متحد اسلامی» به مثابه راهی برای مواجهه با « سیطره نظم نوین و آمریکایی بر جهان» پیشنهاد شده است. و بالاخره در بخش چهارم و پایانی کتاب نگارنده انقلاب اسلامی ایران را دلالتی تأویلی بر سپری شدن عصر تمدن غرب می داند و بشارت می دهد که تا «آن وضع موعود که انسان در انتظار اوست فاصله ای چندان باقی نمانده است».
در این کتاب بنا بر روال گذشته، ویراستار محترم توضیحاتی در پای صفحات کتاب افزوده که با علامت «- و.» مشخص شده اند. نقل اقوال دیگران در اغلب موارد با ماّخذ اصلی تطبیق یافته و رسم الخط و نقطه گذاری و املای کلمات به همان صورت نخستین حفظ شده است. نمایه هایی هم برای استفاده علاقه مندان در پایان کتاب آمده است.

کتب دیگر شهید سید مرتضی آوینی
کتب دیگر انتشارات واحه
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید