شهید علیرضا توسلی
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۲۵,۰۰۰ تومان
پالتویی
۶۷
۱
1402
۹۷۸۶۲۲۲۸۵۲۵۹۷

معرفی:

کتاب «شهید علیرضا توسلی» که در قطع رقعی منتشر شده، روایت‌هایی از زندگی و خاطرات اوست که توسط همسر، خانواده و هم‌رزمان این شهید عزیز بیان شده است. 

تا هفت‌سالگی، هم از نعمت حیات مادر محروم شد هم از فیض حضور پدر. پدری روحانی و سرشناس که ارادتی قلبی به امام‌(ره) داشت و این علاقه ارثیه معنوی او در قلب پسر‌هایش بود. زیرا برادر علیرضا نیز در سال‌های ۵۸-۵۷ در زمره جان باختگان محبت امام خمینی (ره) بود. دارم درباره شهید علیرضا توسلی حرف می‌زنم. پس از مرگ برادرش، علیرضا نیز مصمم شد تا راه محبت پدر و خون از کف‌رفته برادر را دنبال کند تا آنجا که در نوجوانی حوالی سال ۶۳  ایران را با وجود درگیری‌های جنگ تحمیلی، امن‌ترین خاک جهان برای تنفس هوای اسلام دید.
پس همراه با دیگر برادرش به ایران مهاجرت کرد و در حوزه علمیه اصفهان و بعدتر قم ساکن شد و به موازات تحصیلات حوزوی، خود را به انجام کار‌های ساختمانی مشغول کرد، اما با اوج گیری درگیری‌ها در کردستان و مناطق جنگی، قلم را زمین گذاشت و اسلحه را در دست گرفت. یک سال پس از مبارزه در مرز‌های ایران و عراق، جهاد خود را در ناآرامی‌های کشور اجدادی اش دید و با بازگشت به افغانستان، در رکاب شهید مزاری در جنگ‌های احزاب و گروه‌های مسلح حاضر شد، سپس به ایران برگشت تا در پایگاه‌های بیرجند و بجنورد مهارت‌های نظامی خود را تقویت کند و این بار با تجربه نظامی بیشتر به وطنش بازگشت.
سال ۷۴ بود و هم رزمان افغانستانی او با حمایت برادران ایرانی اش، مبارزه علیه طالبان را با درایت و طراحی عملیات هوشمندانه به پیش بردند.با شکست طالبان، ادامه جنگ‌های افغانستان که نتیجه‌ای جز برادرکشی به همراه نداشت، او را به سوی ایران بازگرداند و پس از آن در سال ۹۰ با آغاز جنگ در سوریه، بار دیگر روحیه ظلم ستیز او، با پیگیری اخبار ناآرامی ‌ها، زندگی اش را به سمت و سوی جهاد برد. مراودات و آمد و شد‌های او با مدافعان حرم، سرانجام در سال ۹۲ با گسترش جلسات محرمانه تا منزل شخصی اش، ‌ایده تشکیل تیپ فاطمیون را به مرحله فراخوان رساند، تا علاوه‌بر دفاع از اسلام، برادری افغانستانی‌ها با ایرانیان را نمایان کند و به این ترتیب با اعلام آمادگی هفتاد، هشتاد نفر از جهادگران افغانستانی، در تاریخ ۲ اردیبهشت سال ۹۲ نخستین گروهان بیست ودونفره فاطمیون، به فرماندهی علیرضا توسلی عازم جبهه‌های نبرد سوریه شدند.فرمانده‌ای که نام مستعار «ابوحامد» را برای خود برگزید و در روز‌هایی که جبهه دشمن از سوی بسیاری از کشور‌های معاند تجهیز می‌شد، با سلاح‌ایمان و پشتوانه چهره‌هایی چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، عملیات‌های موفقیت آمیز متعددی را مدیریت کرد.
نام او برای موفقیت هر عملیات کافی بود. حضور مؤثر و تفکر بدون مرز او برای دفاع از خاک مقدس اسلام در هر جغرافیایی، تیپ فاطمیون را بعدتر به لشکر فاطمیون وسعت داد.شهید توسلی که سرانجام بر تپه‌های استراتژیک قرین حوالی درعای سوریه برابر جبهه النصره به شهادت رسید، در روز شهادت حضرت زهرا (س) ۹ اسفند ۹۳ به خاک سپرده شد و تقارن چهلمین روز شهادت او با ولادت‌ایشان، سندی بر خلوص و حضور قلب این فرمانده دلیر فاطمیون در راه دفاع از حرم بود.

 

کتب دیگر اعضاء موسسه شهیدکاظمی
کتب دیگر انتشارات شهید کاظمی
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید