بشارت از حضرت حجت
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۲۲۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۴۶۰
۱
1402
۹۷۸۶۲۲۸۱۲۷۰۴۰

معرفی کتاب بشارت از حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) :

قالب جدیدی است از کتاب «حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف»، که متناسب با مخاطبان جوان و نوجوان تدوین شده و تغییرات متعددی در زمینه محتوایی مانند چیدمان جدید فصل‌ها و زیرفصل‌ها، بازنگری در عناوین مطالب و ویراست مجدد در آن صورت گرفته است. کتاب اثری از عالم ربانی آیت الله بهجت در زمینه معرفی شخصیت و جایگاه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و راهنمایی برای آمادگی برای ظهور حضرتشان است. این کتاب با زبانی ساده و روان، مخاطب را با جنبه‌های مختلفی از شخصیت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آشنا می‌کند. نویسنده با تکیه بر آموزه‌های قرآنی و روایات ائمه اطهار (علیهم السلام)، ضمن پاسخ به شبهات موجود، به تشریح جایگاه ویژه امامت و حکمت غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌پردازد. کتاب «بشارت از حضرت حجت» با محتوای غنی و سبک نگارش جذاب، انتخاب مناسبی برای علاقمندان به آشنایی بیشتر با شخصیت نورانی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و آماده شدن برای ظهور موعود آن حضرت است. پیشنهاد می‌شود علاوه بر مطالعه شخصی، این کتاب به عنوان منبعی برای برگزاری جلسات و محافل انتظار نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب  در سه بخش تنظیم شده است:

بخش اول؛ با عنوان راه وصال به سیره مهدوی آیت‌الله بهجت و چگونگی ارتباط با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اختصاص یافته و در ضمن آن توصیه‌های معظم‌له برای اصلاح باورها و رفتارها و آمادگی برای فرج و نیز مناجات‌ها و ادعیه مرتبط با آن حضرت آمده است.

معرفی کتاب بشارت ٣
 
بخش دوم؛ که بیشترین حجم کتاب را به خود اختصاص داده، دربردارنده بیانات و فرمایشات گران‌بهای آیت‌الله بهجت پیرامون امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است که از بیانات و اشارات شفاهی ایشان در ضمن دروس حوزوی معظم‌له یا در دیدارها و پاسخ به سوالات طلاب و فضلا، از آن عبد صالح الهی به یادگار مانده است. این بخش جهت استفاده بهتر مخاطبین گرامی، در پنج فصل دسته بندی و تدوین گردیده است:

معرفی کتاب بشارت ۴
 
فصل اول به جایگاه امامت در منظومه باورهای دینی، اوصاف و ویژگی‌ها امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و نحوه نظارت و دستگیری ایشان از مردم می‌پردازد.
فصل دوم شامل بیانات معظم‌له درباره دوران غیبت است و موضوعاتی همچون فلسفه غیبت، مصائب و محرومیت‌های این دوران، حوادث آخرالزمان و برخی اتفاقات قبل و بعد از ظهور را بررسی می‌کند.
فصل سوم پیرامون وظایف منتظران است و در آن از ضرورت رفع موانع ظهور، اهتمام به دستورات دینی، جامعه‌پردازی در عصر غیبت و اهمیت دعا برای فرج سخن گفته شده است.
فصل چهارم به بیان حکایاتی از تشرفات عالمان و صالحان از زبان آیت‌الله بهجت و نیز اهمیت مکان‌های منسوب به امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و کرامات آن‌ها اختصاص یافته است.
فصل پنجم این بخش هم به پرسش‌هایی درباره امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و پاسخ‌های معظم‌له تعلق گرفته است.
بخش سوم؛ و پایانی کتاب با عنوان توتیای دیدگان حکایاتی است اندک از تشرفات متعدد آیت‌الله بهجت محضر حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف که برای ما به یادگار مانده و نشان‌دهنده مجاهدت‌های این عالم ربانی در کسب رضای امام زمان علیه‌السلام است.

 

کتب دیگر مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت ایت الله بهجت ره
کتب دیگر انتشارات واژه پرداز اندیشه
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید