آیات کوثر
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۸۵,۰۰۰
۶۳,۷۵۰ تومان
رقعی
۲۴۲
۱
1401
۹۷۸۶۰۰۴۴۱۴۱۸۰

معرفی:

کتاب آیات کوثر؛ سخنان حضرت فاطمه (س) نوشتهٔ محمدجواد مروجی طبسی و ترجمهٔ محمدحسین خوشنویس است و نشر معارف آن را منتشر کرده است. کتاب آیات کوثر درحقیقت حلقهٔ مفقوده‌ای درمیانِ کتاب‌هایی است که دربارهٔ حضرت فاطمه (س) نوشته شده‌است، زیرا با اینکه دربارهٔ زندگی‌نامه و فضایل و مناقب ایشان کتاب‌های متعددی نوشته شده‌ است، کتابی مستقل دربارهٔ احادیث ایشان نوشته نشده و اگر کتابی نوشته شده‌ است، بسیار مختصر است و تمامی احادیث ایشان یک‌جا جمع‌آوری نشده‌ است. این معجم شامل احادیث حضرت فاطمه (س) منقول از پیامبر اکرم (ص) و احادیثی است که مرد و زن صحابی و یا اهل‌بیت (ع) از حضرت فاطمه (س) باواسطه یا بی‌واسطه روایت کرده‌اند که بیش از دویست حدیث می‌شود. اما احادیث حضرت فاطمه (س) از نبی مکرم (ص) غالباً بدون واسطه و برخی به‌واسطهٔ امیر مؤمنان، علی‌بن ابی‌طالب و یک حدیث نیز به‌واسطهٔ بانو ام‌سلمه، همسر گرامی پیامبر، منقول است.

گزیده کتاب:

«پیامبر اکرم (ص) دخترش فاطمه (س) را در سن نُه‌سالگی به عقد امیر مؤمنان علی (ع) درآورد و نُه سال هم طول مدت این زندگی مشترک بود. در این مدت او بزرگ‌ترین کمک‌ها برای حضرت بود و امیر مؤمنان (ع) نیز او را بزرگ‌ترین نعمت خدا برای خود می‌دانست. حضرت فاطمه (س) امام علی (ع) را بسیار احترام می‌گذاشت و در زهد و قناعت بی‌همتا بود. خانهٔ علی و فاطمه؟ عهما؟ ازجملهٔ خانه‌هایی است که منسوب به خداست و جبرئیل چندین مرتبه به این خانه رفت‌وآمد داشت، هم در زمان حیات رسول خدا (ص) و هم پس‌از آن. احادیث این فصل، همگی، دربارهٔ فضیلت مولی‌الموحدین (ع) است.

***

امام مجتبی (ع) فرموده‌اند که مادرم فاطمه (س) فرمود: در شب عرفه رسول خدا به ما فرمود خداوند متعال دربرابر فرشتگان به شما اهل‌بیت به‌طور عموم و به علی به‌طور ویژه مباهات و افتخار می‌کند و همهٔ شما را مورد مغفرت و رحمت عام و خاص خویش قرار داده‌است. جبرئیل امین برایم خبر آورده و گفته‌است که خوشبخت واقعی کسی است که، چه در زمان حیاتم و چه پس‌از آن، علی را دوست داشته باشد.»

کتب دیگر محمدجواد مروجی طبسی
کتب دیگر انتشارات معارف
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید