هنر زن بودن

هنر زن بودن

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۰۰,۰۰۰ تومان
رقعی
۲۳۲
۴
1402
۹۷۸۶۰۰۴۴۱۳۷۰۱

معرفی:

کتاب هنر زن بودن نوشتهٔ محسن پوراحمد خمینی است و نشر معارف آن را منتشر کرده است. مهارت‌هایی که هر خانمی در تعامل با شوهرش باید بداند در این کتاب آمده است. هنر زن‌بودن در تعامل با شوهر شامل مهارت‌هایی است که اگر خانم‌ها آن‌ها را بدانند، می‌توانند جایگاهشان را به دست آورند، حفظ کنند و برای همسرشان جذاب باشند. زن موفق باید خصلت‌هایی داشته باشد تا هنر زن‌بودن در تعامل با شوهرش را بداند. زنی که جایگاهش را در زندگی نداند و چگونگی رفتار با همسرش را بلد نباشد، در زندگی‌اش ناراحتی و اختلاف پیش می‌آید. این امر باعث می‌شود زن و شوهر حرف همدیگر را متوجه نشوند و کار به جایی می‌رسد که آقا دوست ندارد در خانه وقت خالی داشته باشد؛ درنتیجه دیر به خانه می‌آید و از خانه فراری می‌شود. چنین مردی به هر نحوی که شده است، وقتش را پر می‌کند تا مجبور نباشد در خانه حضور داشته باشد. زن اگر جایگاه خودش را در زندگی پیدا کند، در کنار همسرش به جذاب‌بودن، یعنی همان چیزی که در زندگی به دنبال آن است، می‌رسد.

گزیده کتاب:

«مهارت مهمِ دیگر پذیرش و احترام به شغل همسر است. برخی خانم‌ها فقط در فضای مقایسه‌اند؛ مثلاً باجناق همسر کار اداری دارد و ساعت دو به خانه می‌آید. خانم به شوهرش می‌گوید این چه شغلی است تو داری؟ صبح تا شب در مغازه هستی و ما زندگی نداریم. حتی نمی‌توانیم به مسافرت و تفریح برویم. آیا با گفتن این حرف‌ها به همسر مشکل کاری او حل می‌شود یا با این نوع سخنان فقط دل او را می‌شکنید؟ وقتی نمی‌توانید شغل او را تغییر دهید، بهتر است به جای گفتن چنین حرف‌هایی به او انگیزه بدهید؛ مثلاً بگویید من خوشحالم که همسرم تا این حد به لقمهٔ حلال اهمیت می‌دهد. مهم این است که برایمان روزیِ حلال بیاوری نه اینکه چه شغلی داشته باشی. مهم این است که سالم زندگی کنیم و رزق حلال داشته باشیم. ان‌شاءالله سرت که خلوت شد، مسافرت هم می‌رویم و خستگی در می‌کنیم.

اگر شغل همسرتان را نپذیرید و دائم به او بابت شرایط شغلی‌اش سرکوفت بزنید، آقا هم با خود می‌گوید چه شغل بدی دارم. زنم مرا به‌خاطر شغلم قبول ندارد. شغل برای آقایان خیلی مهم است. باید توجه داشت یکی از گزاره‌هایی که شخصیت مرد را می‌سازد، شغل اوست. زنی که با شغل همسرش درگیر شود، آرامش را از او می‌گیرد؛ پس سعی کنید هرگز از بدیِ شغل همسر نگویید و اگر نقدی دارید، طوری مطرح نکنید که تصور کند شغل بدی دارد. مرد شغلش را دوست دارد و هر روز صبح به عشق شغلش و برای اینکه بتواند درآمد حلال داشته باشد، از منزل بیرون می‌رود و زحمت می‌کشد. زن باید این را بداند و بگوید آقا، من فقط از شما نان حلال می‌خواهم. خط قرمز من در حوزهٔ شغلی شما لقمهٔ حلال است. حتی اگر درآمدت کم باشد، شاکر خدا و سپاسگزار شما خواهم بود.

کتب دیگر سایرنویسندگان
کتب دیگر انتشارات معارف
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید