نامزد گلوله ها

نامزد گلوله ها

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
۱۰۰,۰۰۰ تومان
خشتی
۱۰۸
۶
1402
۹۷۸۶۲۲۷۵۱۰۳۷۹

معرفی کتاب
کتاب نامزد گلوله ها، روایتی جذاب از زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به قلم مرتضی سرهنگی، توسط انتشارات خط مقدم به چاپ رسیده است.

نامزد گلوله ها، مسافرت کوتاهی است از صبح قنات ملک پرچشمه تا نیمه شب سرد فرودگاه بغداد.
ادای دین مولف کتاب، مرتضی سرهنگی، به کسی که می دانیم ترکش ها و گلوله های بی معرفت، سال ها دنبال او بودند.
سرهنگی این بار با قلم شاخص خود، مهم ترین رویدادهای زندگی حاج قاسم را برایمان روایت کرده است.

خواندن این کتاب، سفری است که می‌تواند ما را به سمت یک الگوی شخصیتی ایده‌آل سوق دهد، الگویی که همواره نوجوانان و جوانان به جستجوی آن بوده و صفحات تاریخ را بارها و بسیارها از برای آن ورق زده‌اند.
کتاب ـ نامزد گلوله‌ها ـ را درباره شما برای جوان‌ها نوشتم. این کتاب قادر است هر دو مخاطب نوجوان و جوان را به درستی پوشش دهد و چه بسا مطمع نظر مخاطب بزرگسال هم باشد.   نویسنده در همان آغاز کتاب، نقشه استان کرمان و شهرستان رابر را که شهری کوچک از این استان است، آورده و خواننده و همسفران خودش را با روستای زادگاه شهید عزیزمان آشنا کرده و با خانه‌ای که شهید سلیمانی در آن زاده شده، قنات ملک. صفحه ۱۸ کتاب فصلی از سفر ماست که با سرباز وطن روبرو می‌شویم. به باوری می‌شود گفت زندگی قاسم سلیمانی از اینجا آغاز می‌شود، فصلی بلند از زاده شدن به عنوان سرباز وطن تا شهادت به عنوان سردار دلها. از اینجا تا انتها دیگر درگیر دوران حضور ایشان در جبهه‌ها می‌شویم، دورانی از ترکش‌ها و مجروحیت‌ها، و یک سئوال که چگونه کسی می‌تواند همه عمر سرباز این مردم باشد و لحظه‌ای جانش در امنیت نباشد؟ نکته قابل تأمل زندگی شهید و آنچه سرنوشت و شرح حال‌شان را برای مخاطب برجسته می‌سازد دقیقاً همین است. باورکردنی نیست انسانی بتواند این اندازه در خدمت مردم و سرزمین خود باشد به طوری که کوچک‌ترین امن و آسایشی بر خود نبیند.

کتب دیگر مرتضی سرهنگی
کتب دیگر انتشارات خط مقدم
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید