کلاس اخلاق
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
ناموجود
رقعی
۳۶۰
۹
1402
۹۷۸۶۰۰۸۴۶۰۱۴۵

معرفی:

کتاب کلاس اخلاق نوشته محمد حسین فرمانی است. این کتاب مجموعه گفتارهای اخلاقی از عالم ربانی آیه‌الله مجتهد تهرانی است. خواننده در این کتاب با مهم‌ترین درس‌های اخلاق روبه رو می‌شود. درس‌هایی که به خواننده یاد می‌دهند چطور می‌توان در دنیای امروز اخلاقی زندگی کرد و در سایه‌ی دین مبین اسلام بود.

گزیده کتاب:

بعضی میگویند: «چرا ما باید نماز و قرآن را عربی بخوانیم. ما فارس هستیم.»خب این‌ها از لحاظ فکری مریض هستند. چون همین شخص تابه‌حال نشده که به دکتر بگوید: «چرا این نسخه را انگلیسی می‌نویسید. ما که فارس هستیم. پس نسخه را فارسی بنویس!»

اما پای دین و خدا که وسط می‌آید می‌گوید: «چرا من نماز را باید عربی بخوانم یا چرا قرآن و دعاها به زبان عربی است.»استاد ما-آیت‌الله حاج شیخ علی‌اکبر برهان-می‌فرمودند: «شیعه‌ای در سال‌های خیلی قبل در بیمارستان شوروی بستری بود. دکتر می‌آید و می‌بیند این مریض قرآن می‌خواند. دکتر به او می‌گوید: «این قرآن عربی است و تو که نمی‌فهمی. پس چرا می‌خوانی؟»این مریض در جواب می‌گوید: «آقای دکتر! نسخه‌هایی که شما به ما می‌دهی هم ما نمی‌دانیم چیست. اما با این حال آن نسخه را می‌گیریم و می‌بریم. داروخانه آن را می‌خواند و به ما دارو می‌دهد. ما هم می‌خوریم.»دین هم به ما دستور داده قرآن بخوانیم که برای مریضی‌های روحی، خوب است. ما هم می‌خوانیم.لذا اگر کسی این اشکال را گرفت، شما هم این جواب را به او بدهید.

کتب دیگر انتشارات کتابستان معرفت
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید