آتش مشرق
نظر کاربران
امتیاز به کتاب
ناموجود
رقعی
۱۲۴
۱
1400
۹۷۸۹۶۴۹۷۳۷۴۰۹

معرفی :

ظهور امام زمان (عج) مهم‌ترین افق نگاه در زندگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بوده است. در تمام ادیان منجی و جنگ آخرالزمان پیش‌بینی شده‌اند و دنیای امروز، بیشتر از زمان دیگر شبیه به تعابیری‌ست که در قرآن و روایات از آن‌ها یاد شده است. کتاب حاضر دربارۀ وضعیت سیاسی خاورمیانه، ایران و صهیونیسم است و به نقد شرایط فعلی براساس منابع موثق موجود می‌‌پردازد. کتاب «آتش مشرق قبل از ظهور؛ نشانه جنگ جهانی یا هسته‌ای؟» اثری‌ست تحلیلی که با ارجاع به احادیث مربوط به دوران ظهور امام عصر و روایات به‌جامانده دربارۀ نشانه‌های جنگ آخرالزمان، به بررسی بازنمود بیرونی این پیش‌بینی‌ها در دنیای کنونی می‌پردازد. این کتاب با صحّت‌سنجی راویان و منابعی که از قول اهل بیت به نقل این سخنان پرداخته‌اند، ابتدا تلاش می‌کند اعتبار این روایت‌ها را محک بزند. وقایعی همچون ظهور دجال و سفیانی و قتل نفس زکیّه و... شهرت زیادی دارند و جزو حتمیات به‌شمار می‌روند؛ اما پیش‌بینی‌های دیگری هم مانند سال قطحی، جنگ جهانی و عمود آتش قبل از ظهور منجی، زیر ذره‌بین نویسنده قرار گرفته‌اند. «مصطفی امیری» اثر خود را در هفت بخش تنظیم کرده و به ترتیب در بخش‌های زیر به تطبیق روایات و واقعیات کنونی می‌پردازد:

۱. پازل ظهور
۲. سناریوی آخرالزمانی عمود آتش قبل از ظهور
۳. آتش مشرق: پدیدۀ فلکی و اعجاز الهی؟ یا جنگ و انفجار هسته‌ای؟
۴. دیدگاه‌های مختلف دربارۀ آتش جنگ مشرق قبل از ظهور
۵. اعتبارسنجی محتوایی آتش مشرق قبل از ظهور
۶. مرحلۀ سیوف: تقابل نظامی و انتقام سخت ایران
۷. خاتمه: آتش مشرق؛ اعجاز الهی یا جنگ هسته‌ای؟

گزیده کتاب:

«بنابراین تقابل و رویارویی نظامی حتمی است و تنها مسأله، زمان آن است. اما به قرینه، اینکه دشمن مجبور به قبول بخشی از حق ایران خواهد شد اما ایرانیان نمی‌پذیرند، بیانگر این است که در رویارویی نظامی سرانجام محور مقاومت شیعی دست برتر را در «جغرافیای ظهور» خواهد داشت و ضربۀ نهایی را با عنوان «عملیات آتش مشرق» بر دشمن وارد خواهد ساخت که حمله به ناوهای اتمی غربی‌ها در دریا از جملۀ آن است که در تاریخ بشریت بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون رخ نداده است.
و هر چند تلفات و آسیب به زیر ساخت‌ها، تلخ و ناگوار است اما پیروزی نهایی با ایران است. چرا؟ دشمن مجبور به پذیرش و قبول خواسته‌های ایرانیان و عقب‌نشینی از مواضع‌اش خواهد شد. بنابراین «تقابل نظامی» قطعاً رخ خواهد داد و مصداق بارز آن «آتش مشرق» است. اما «جنگ فراگیر» با آمریکا و اسرائیل، بعد «هرج‌الروم» است.
بشارت غلبه بر دشمن ترجمان «آینده‌پژوهی مهدوی» است و پیوست حدیثی دارد؛ در واقع هرگاه «هرج‌الروم» رخ دهد و حامیان یهود صهیونیسم ضعیف شوند، آنگاه محور مقاومت شیعی از فرصت استفاده کرده و در جنگ با اسرائیل پیروز خواهد شد و رژیم صهیونیستی در مرحلۀ فروپاشی قرار می‌گیرد. شاهد بر این امر لشکر کشی «مارقة‌الروم» به فلسطین و تلاش برای بقاء این رژیم است.»

کتب دیگر سایرنویسندگان
کتب دیگر انتشارات کتاب جمکران
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید