کریمانه/مقام معظم رهبری در منازل شهدا کرمان

کریمانه/مقام معظم رهبری در منازل شهدا کرمان

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
ناموجود
وزیری
۲۹۶
۲
1395
۹۷۸۶۰۰۶۲۷۵۴۰۶

دیدار با خانوادۀ شهدا و حضور در منازل آنها یکی از برنامه‌های ثابت رهبر معظم انقلاب در تهران و سفرهای استانی ایشان است. ثابت بودن این دیدارها نشان از اهمیت آن برای حضرت آقا دارد. از سفر سال ۸۴ رهبر معظم انقلاب به کرمان، تابه‌حال کتابی منتشر نشده؛ بااینکه این سفرِ ده‌روزه، یکی از طولانی‌ترین سفرهای حضرت آقا به یک استان بوده است. کتاب «کریمانه» اولین کتابی‌ست که دربارۀ این سفر منتشر می‌شود؛ البته با سبکی خاص و منحصربه‌فرد. محور اصلی کتاب روایت حضور حضرت آقا در منازل شهداست و برخی اتفاقات دیگر سفر، حوالی همین محور روایت می‌شود. کریمانه حاصل مصاحبه با خانوادۀ پانزده شهید عزیز استان کرمان است که با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته‌اند. شهدای عزیزی که زندگی هریک، معرفت‌آموز است و چراغِ راه. در کنار این پانزده شهید، از شهیدی زنده نیز سخن به میان آمده، شهیدی که خادمِ این شهدا در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بوده و در دیدارهای رهبر معظم انقلاب، همراه ایشان: حاج قاسم سلیمانی.
در این دیدارها حاج قاسم سلیمانی، هم از خصوصیات شهدا تعریف می‌کند و هم اعضای خانوادۀ شهدا را چون خویشان و نزدیکانش معرفی می‌کند.
خواندنی‌ترین بخش زندگی شهدای کرمانی در این دیدارها نحوۀ سلوک این بزرگان در میان خانوادۀ خود و با همسر و فرزندانشان است. شروع و پایان کتاب معطر است به حکایت بازگشت غواص‌های دست‌بسته و شهدای کربلای ۴٫ این کتاب با لحنی داستانی، اتفاقات را در زمان حال پیش می‌برد و هرجا که سخن از سال ۸۴ به میان می‌آید، با گریزی مناسب، خواننده را به سال ۸۴ می‌برد و وقایع آن سال را نشانش می‌دهد.

کتب دیگر موسسه جهادی
کتب دیگر انتشارات ایمان جهادی
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید