در مکتب مصطفی

در مکتب مصطفی

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
ناموجود
رقعی
۱۰۴
۱۳
1400
۹۷۸۶۲۲۹۵۵۴۹۲۰

کتاب در مکتب مصطفی جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی است. این کتاب را جمال یزدانی و محمد مهدی رحیمی نوشته‌اند.

این کتاب, قصد دارد شهید صدرزاده را به عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی معرفی کند و به همین جهت، آن را می‌توان جزو اولین آثار مکتوب در حوزه شهدای مدافع حرم دانست که با نگاه تربیتی و علمی به سراغ این شهدا رفته است. این کتاب اعتراضی است به سانسور مدافعان حرم در جامعه علمی؛ چرا که جامعه علمی بعضاً تجربیات زیسته خودمان را سانسور می‌کند. صدرزاده متولد ۱۳۶۵ است، او از سن ۱۳سالگی در پایگاه بسیج مسئولیت و فعالیت‌های مختلف در کار تربیتی داشته است. صدرزاده که از سال ۱۳۹۲ برای مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری به سوریه می‌رود و فرماندهی گردان عمار از لشکر فاطمیون در سوریه را بر دوش می‌گیرد، آبان سال ۱۳۹۴ در شهر حلب به مقام شهادت نائل می‌آید.

کتاب "در مکتب مصطفی" که توسط انتشارات راه یار به چاپ رسیده است به سراغ الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل های مردمی رفته است.

برشی از کتاب:

صدرزاده به اذعان متربیان و نیروهای تحت امرش دارای روابط عمومی بالا وحسن خلق است. یکی از مصادیق روابط عمومی، خنده رو و اهل مزاح بودن یک خصوصیت دائمی صدرزاده بوده است:

کلا مصطفی لبخند داشت، از این آدم ها بود اگر به جمعی می آمد و همه ناراحت بودند، مصطفی یک کاری انجام میداد که جوان ها عوض میشد»؛ «با همین شوخی کردن، داداش داداش گفتن و دست به گردن انداختن ها؛ مصطفی بچه ها را جذب خود کرد»؛ «به شوخی میگفت: روایت داریم که فلان امام فرموده همدیگر را بخندانید ولو با چرت و پرت گفتن. حالا چرت و پرت بگوییم و بخندیم .»

کتب دیگر جمال یزدانی
کتب دیگر انتشارات راه یار
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید