یک قاسم دو کربلا

یک قاسم دو کربلا

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
ناموجود
رقعی
۳۲۰
۱
1400
۹۷۸۶۰۰۳۳۰۶۰۳۵

معرفی:

این‌کتاب، با اینکه اولین کتاب مستند داستانی است که بر اساس دفاتر راوی و نوارهای مرکز اسناد دفاع مقدس و روایت راوی از فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در دو عملیات کربلای 4و 5 تألیف شده است؛ اما به هیچ وجه بنای خاطره‌گویی ندارد و در یک مثلث روایی و اسنادی 1) راوی فرمانده 2) دفترچه راوی و3) نوار تألیف شده است‌. سعی نویسنده در تألیف این کتاب بر این بوده که زمختی روایت‌های پنهان در اسناد جنگ را با دراماتیزه و داستانی کردن آنها برای مخاطب قابل درک و استفاده کند و خواننده را با حاج قاسم در التهابات و حوادث تلخ و شیرین دو عملیات کربلای 4 و 5 همراه سازد.
مجید سانکهن، نویسنده این کتاب درخصوص اتمسفر شکل گیری این کتاب می‌گوید: «وقتی حرف به حرف این کتاب را می‌نوشتم تمام تلاشم این بود که بتوانم برای اولین بار با خوانش داستانی از اسناد تحقیقی جنگ (نوار و دفترچه راوی) خوانندگان جوان را با یک فرمانده خاص (حاج قاسم سلیمانی) و یک راوی فرمانده جوان و پر ایده و انرژی (آقای نادر نوروز شاد) آشنا کنم.»

این کتاب از دو بخش «از من» و «از تو» تشکیل شده است. فصل‌های «از من» قصه‌های جذاب زندگی نادر نوروز شاد و فصل‌های «از تو» قصه‌های حاج‌قاسم از نگاه آقا نادر نوروز شاد است.

کتب دیگر سایرنویسندگان
کتب دیگر انتشارات روایت فتح
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید