حاج قاسم 2/عهدمانا

حاج قاسم 2/عهدمانا

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
ناموجود
پالتویی
۱۰۸
۷
1401
۹۷۸۶۲۲۷۱۴۶۹۹۸

معرفی کتاب حاج قاسم 2

کتاب حاج قاسم 2 نوشته نرجس شکوریان فرد توسط انتشارات عهد مانا منتشر شده است. قاسم سلیمانی، فرزند حسن و فاطمه سلیمانی در سال 1337در روستای قنات ملک از توابع شهرستان راُبر کرمان در خانوادهای کشاورز و مذهبی به دنیا آمد. پدر و مادر وی از عشایر طایفه‌ی سلیمانی می‌باشند. حاج قاسم سلیمانی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود. داعش گروهی تکفیری بود که پس از سقوط صدام در عراق و خلأ قدرت در این منطقه با حمایت محوری عبری، عربی، آمریکایی پدید آمد.سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت سرانجام در بامداد روز ۱۳ دی ماه 1398 به همراه شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی، سردار پورجعفری رئیس دفتر شهید سلیمانی، شهید وحید زمانی نیا و شهید هادی طارمی و شهید محمدرضا الجابری رئیس تشریفات حشد الشعبی در پی حمله پهپادی نیروهای آمریکایی به کاروان آن ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.حاج قاسم دوم، خانم او و بانوی خانه اش بود!  مؤمن و متواضع! زندگی ساده ای بود که او به آن معتقد بود!  برای همه آرامش آورده بود! ... کتاب حاضر 36 روایت از زندگی سراسر جهاد سردار حاج قاسم سلیمانی تا شهادت می باشد.

گزیده کتاب حاج قاسم 2

داعشی ها رسیده بودند نزدیک حرم؛ دقیقاً پشت حرم حضرت زینب! نیروها بودند و حاج قاسمی که فرمانده‌شان بود. خودش کلاش به دست گرفت و ایستاد مقابل داعشی‌ها! پابه پای نیروهایش از حریم حرم دفاع کرد. هر چه بچه ها اصرار کردند و قسم دادند برنگشت؛ زخمی هم شد!

اما باز هم کنار حرم ماند! دستش یک نشانه از دفاع داشت! دفاع از حریم ها کار غیرتمندان است! غیرت، یعنی آن وجود و حضوری که نگذارد دشمن، ذره‌ای نگاه بد به اندیشه و منش و بینش الهیات داشته باشد!

غیرت یعنی ایستادن مقابل شبهه هایی که بر بدن و ذهن و روح جوانان ما می نشیند!

غیرت یعنی...

حاج قاسم ایران را هم حرم می دانست و کسی که برای سربلندی و عزت ایران تلاش می کرد را مدافع حرم می نامید.

حاج قاسم اینگونه بود که حاضر بودیم تمام زندگیمان را فدایش کنیم اما او بماند.
پیش مرگش شویم تا سایه حضورش گرمی زندگی و امنیت جان و لبخند لب های مظلومان باشد.
جمعه ای که از آن توقع ظهور داشتیم، برای ما شد داغی که دل تنگی غربت مولایمان را سنگین تر کرد. هر چند که به قول امام بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود. و حاج قاسم با حضورش در سراسر بلاد اسلامی مظلوم، گستره ملت ایران را جهانی کرده است.
همین هم شد کهه با شهادتش بیداری جهانی در دل ها افتاد.

کتب دیگر نرجس شکوریان فرد
کتب دیگر انتشارات عهد مانا
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید