در قلمرو اندیشه های دفاعی امام خمینی

در قلمرو اندیشه های دفاعی امام خمینی

نظر کاربران
امتیاز به کتاب
ناموجود
رقعی
۲۹۶
۱
1391
۹۷۸۶۰۰۵۵۵۱۵۳۲

معرفی:

پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط امام خمینی(ره) و به کار رفتن عبارت جام زهر در این رابطه توسط ایشان، نقطه نظرات متفاوتی در این زمینه توسط نخبگان و اقشار مختلف جامعه مطرح شد که ضرورت واکاوی در اندیشه امام خمینی(ره) در زمینه جنگ و دفاع را روشن ساخت.در این رابطه دبیرخانه دائمی قطعنامه 598 از سه سال پیش برای بررسی این موضوع به صورت ریشه ای وارد عمل شد و از آن زمان با انتشار کتب، نشریه و فراخوان مقالات این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است که کتاب «در قلمرو اندیشه های دفاعی امام خمینی(ره)» در راستای این فعالیت ها و به قلم حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند به چاپ رسیده است.

گزیده کتاب:
انقلاب شکوهمند اسلامی، نظام ظلم و ستم شاهانه را پس از سال ها حاکمیت ستمگرانه در هم شکست و در برابر دیدگاه جهانیان مرعوب و مقهور استکبار، روش نوینی را مبتنی بر خداپرستی و باورهای دینی در اداره زندگی بشری و استقرار نظام اجتماعی و حکومتی مطرح ساخت.
استکبار جهانی که سرگرم بهره برداری از نتایج تبلیغات طولانی و گسترده خود در «جدایی دین از سیاست» و اعمال سلطه بر مسلمین بود، ناگاه خود را حیرت زده با این واقعیت روبه رو دید که دین باوری اجتماعی و انقلاب اسلامی نشأت گرفته از آن، معادلات قدرت وی را بر هم زده و منافع نامشروعش را به خطر انداخته است.
حرکتی چنین عظیم و انقلابی چنین باشکوه برگرفته از فرهنگ دین، معلول رهبری های داهیانه و بینش فوق تصور شخصیتی بود که با نیرو گرفتن از ایمان، اراده و اخلاص خویش، منزلت ایران اسلامی را قدرتمندانه بر فراز قله رهبری ملل مظلوم استقرار بخشید و بر این اساس دشمن همواره با تمام قوا در صدد برانداختن اصل انقلاب بوده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
کودتا، ایجاد گروهک ها، ترور شخصیت ها، جنگ، محاصره اقتصادی، تهاجم فرهنگی و... نمونه ای از تلاش های دشمن در راه براندازی انقلاب شکوهمند اسلامی است که در میان این همه، جنگ تحمیلی هشت ساله از یکسو سند شکست نظام استکبار جهانی در مقابل نظام الهی و اسلامی و از سوی دیگر سند زرین حرکت انقلاب اسلامی شده است. بنابراین در راستای وفاداری به امام عزیز، تبلیغ از این مهم و شکرگزاری از این نعمت عظما، این کتاب از میان بیانات و رهنمودهای ایشان در خصوص جنگ (ضرورت، هدف، استراتژی و...) تنظیم شده است.

کتب دیگر محمدمهدی بهداروند
کتب دیگر انتشارات ولاء منتظر
کتب مرتبط
ما رادر شبکه های اجتماعی دنبال کنید